Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Inwestycje polskiego sektora gier komputerowych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Bartosz Woźniczko | 2017-04-27 05:16:25
gry, it, elektroniczne, video

Wrocławski Techland jest znany na całym świecie dzięki dwóm seriom gier wideo. Pierwsza to "Call of Juarez", gry akcji osadzone w realiach Dzikiego Zachodu. Druga to gry o zombie - "Dead Island" i znakomicie przyjęte "Dying Light". Teraz firma inwestuje w innowacje.

Centrum badań i rozwoju gier ma powstać do końca listopada 2020 roku we Wrocławiu. Koszt inwestycji to około 40 mln złotych, w tym 11 mln pozyskane jest z jednego z programów wsparcia funduszy Unii Europejskiej. Do czego się przyda Techlandowi takie centrum? Głównym celem będzie wsparcie badań, których efekty wykorzystywane zostaną przy tworzeniu nowych tytułów.

- Specyfika branży gier na ogół bazuje na wynikach własnych poszukiwań, gdyż nie ma rozwiązań, które są gotowe. Trzeba je wykreować. Badania trwają cały czas - koniec jednych jest początkiem następnych - komentuje Michał Ostojski Dyrektor Operacyjny firmy Techland. - Centrum badań, które chcemy rozwijać, da nam pełne spektrum możliwości w tworzeniu i testowaniu nowych rozwiązań technologicznych - dodaje Ostojski.

Efekty pracy będzie można podziwiać dopiero w przyszłości, w kolejnych grach studia. Jakich? Na razie nie wiadomo. Być może będzie to kontynacja serii "Call of Juarez" albo "Dying Light". Techland pracował parę lat temu także nad grą akcji w średniowiecznym świecie fantasy, "Hellraid". Prace nad nią zostały wstrzymane, ale być może jej szkielet i koncept zostaną jeszcze wykorzystane.

Od czasu swojego powstania w 1991 roku, Techland konsekwentnie budował i wzmacniał swoją pozycję na rynku, by od roku 2000 prowadzić sukcesywny podbój rynków międzynarodowych.

Pierwotnie działania firmy skupiały się na dystrybucji oprogramowania w Polsce. Później, pod koniec lat dziewięćdziesiątych, rozpoczęliśmy własną produkcję oprogramowania oraz gier wideo. Obecnie Techland  tworzy wysokobudżetowe produkcje na wszystkie główne platformy rozrywkowe – PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 oraz PlayStation 4. Główną technologią jaką do tego wykorzystujemy jest nasz autorski silnik, obecnie w wersji 6, będący kompleksowym narzędziem developerskim rozwijanym nieprzerwanie od ponad 10 lat. Wykorzystując autorski silnik stworzyliśmy i wydaliśmy ponad 20 gier, w tym niezwykle popularne Dead Island, Call of Juarez, Dying Light oraz Dying Light: The Following. Tworzone sa również gry mobilne na urządzenia z systemem iOS i Android.

Techland to zespół ponad 260 ambitnych i kreatywnych ludzi. Pracują w tej firmienajwyższej klasy specjaliści z różnych dziedzin, jak również utalentowani młodzi ludzie będący dopiero na początku swojej kariery zawodowej.

Firma posiada biura we Wrocławiu, Warszawie, Ostrowie Wielkopolskim oraz Vancouver.

 http://firma.techland.pl/o-nas, ©Techland

Źródło: PAP, Techland, WP.