Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Możliwości eksportowe polskiej branży meblarskiej

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Bartosz Woźniczko | 2017-01-03 07:55:55
polska, meble, eksport

Eksport branży meblarskiej w 2015 roku wzrośnie o ok. 5 proc. rok do roku i wyniesie 35 mld zł - ocenił dla PAP Marek Adamowicz, ekspert z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.

 

"Szacujemy, że w 2014 roku wartość eksportu całej branży meblowej wyniosła ok. 8 mld euro czyli 33,8 mld zł. Rok 2015 będzie okresem pewnej stabilizacji w eksporcie mebli, pozostaniemy na poziomach zbliżonych do roku 2014, być może lekko powyżej. Nie spodziewamy się dużych zmian w zakresie eksportu, szczególnie, że złoty będzie miał tendencje do umacniania się, choćby ze względu na luzowanie ilościowe EBC. Wsparciem dla branży w 2015 roku i w latach następnych powinien być napływ funduszy europejskich do producentów mebli" - powiedział w rozmowie z PAP Adamowicz.

 

PAP/Jacek Turczyk

 

"Oceniam, że rok zamkniemy wzrostem o ok. 5 proc., czyli wartość eksportu branży meblowej w 2015 r. urośnie do 35 mld zł" - dodał.

W ocenie Adamowicza dynamika eksportu branży meblarskiej nie jest skorelowana z tendencjami eksportu całej gospodarki.

"Branża meblarska jest bardzo czuła na wszelkiego rodzaju wahania na rynku ze względu na bardzo rynkowy charakter produktów jakimi są meble. Na pewno nie można potwierdzić, że wyniki w eksporcie branży meblarskiej są uogólnieniem wyników w eksporcie osiąganych przez inne branże" - powiedział.

Zdaniem eksperta z Izby głównym kierunkiem eksportu mebli pozostaną kraje Unii Europejskiej, w tym szczególnie Niemcy, Czechy oraz Wielka Brytania.
"Nowym kierunkiem, który powinien się dość dynamicznie rozwijać, będą kraje arabskie" - dodał.Nikodem Chinowski (PAP)

Rok 2016 przebiega pod znakiem rosnącego zainteresowania japońskich  firm meblami z Polski. Dotyczy to zarówno importu gotowych produktów jak i zlecenia produkcji mebli w systemie OEM. Japońskie meble sa popularne w Europie lecz duze koszty transportu zachęcają japońskich przedsiębiorców do szukania możliwości produkcji mebli w polskich zakłądach  i sprzedaży ich pod marką Japońską. WPHI Tokio współpracuje z OIGMP oraz stroną japońską w procesie poszukiwania odpowiednich kontrahentów.

Zainteresowane przedsiębiorstwa prosimy o kontakt z Panem Bartoszem Woźniczko z WPHI Tokio, e-mail:  bartosz.wozniczko@trade.gov.pl.