Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Japonia i UE zakończyły negocjacje Umowy o Partnerstwie Gospodarczym (EPA)

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Eliza Klonowska-Siwak | 2018-04-03 06:07:06
japonia, ue, negocjacje, eu-japan economic partnership agreement, epa, umowa o partnerstwie gospodarczym


8 grudnia 2017 roku Komisarz Unijny ds. Handlu, Cecilia Malmström oraz Minister Spraw Zagranicznych Japonii, Taro Kono, ogłosili sfinalizowanie negocjacji dotyczących Umowy o Partnerstwie Gospodarczym pomiędzy UE a Japonią (EU-Japan Economic Partnership Agreement - EPA).

Jest to największe porozumienie handlowe, jakie kiedykolwiek wynegocjowała Unia Europejska.

Dla UE i państw unijnych Umowa o Partnerstwie Gospodarczym z Japonią (EPA) oznacza zniesienie znacznej większości ceł płaconych przez europejskie przedsiębiorstwa, które łącznie sięgają 1 mld euro rocznie.

Umowa ta dotyczy około 600 mln osób i blisko 30 proc. światowego PKB. 

Oprócz wielkiej wartości gospodarczej, umowa ta ma również znaczenie strategiczne. 

Aby porozumienie mogło wejść w życie, musi być zaakceptowane przez Parlament Europejski i państwa unijne. Komisja Europejska ma nadzieję, że uda się tego dokonać jeszcze podczas jej obecnej kadencji, czyli najpóźniej w pierwszej części 2019 roku.

Komisja Europejska ocenia, że dzięki tej umowie, eksport do Japonii może wzrosnąć nawet o 20 mld euro.
Porozumienie otworzy japoński rynek na eksport produktów rolnych z UE i zwiększy obroty innych sektorów. Zniesie m.in. cło na wiele rodzajów serów, np. goudę i cheddara (które obecnie wynosi 29,8 procent) oraz na wina (obecnie średnio 15 procent).

Umowa przewiduje ponadto otwarcie rynków usług, takich jak: usługi finansowe, handel elektroniczny, telekomunikacja i transport.

Zagwarantuje ona także unijnym firmom dostęp do dużych rynków zamówień publicznych w 48 dużych japońskich miastach i ułatwi wejście na rynek takich zamówień w sektorze kolejowym.

Porozumienie ma też chronić wrażliwe sektory gospodarki UE, np. przemysł motoryzacyjny, dzięki okresom przejściowym poprzedzającym otwarcie rynków. 





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Zapalniczki reklamowe

Palaczy wśród klientów każdej firmy nie brakuje, a zapalniczki reklamowe z wymiennymi wkładami i ...
Polska - ŻARY 2019-12-12 Dodał: Adam Burzyński Handel, Media i reklama Zobacz ofertę

Torby papierowe z nadrukiem

Zdecydowanie najtańsze w naszej ofercie, ale równie dobre torby papierowe z nadrukiem graficznym ...
Polska - ŻARY 2019-10-08 Dodał: Adam Burzyński Handel Zobacz ofertę

Smycze reklamowe

Są pomocne w przechowywaniu pod ręką kluczy, pendrive’ów czy telefonów, ponadto pozwalają rozpozn...
Polska - ŻARY 2019-09-24 Dodał: Adam Burzyński Handel Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert